Ve čtvrtek jsme pracovali s učebnicí češtiny. Jednalo se o cvičení 2 na straně 50. Já jsem dětem přečetla text, pak jsme společně do školního sešitu vypracovávali zadané úkoly pod textem. Každý úkol jsem dětem vysvětlila a děti úkoly řešily samostatně. Samozřejmě se musely v textu orientovat a samostatně odpovídat. Doma jsem pak práce opravila. Některé práce se nepovedly. Prosím, abyste to s dětmi doma probrali, popovídali si s nimi o takovém stylu práce. Tady je potřeba, aby se děti v textu orientovaly a četly s porozuměním. Rozhodně se jim rozebrání a pochopení práce bude hodit. Chtěla bych něco takového dát časem dětem za písemnou práci. Podmínkou je rychlé přečtení textu a porozumění textu.
V matematice jsem dětem dala poslední slovní úlohu vyřešit samostatně. Prostě si úlohu měly přečíst a jakýmkoliv způsobem vyřešit. Správně ji vyřešila pouze Eliška Rozhoňová. Úloha to byla „ze života“. Prostě úloha. se kterou se děti mohou setkat kdykoliv. Opět potíže dělalo přečtení úlohy a porozumění textu. Stejně jako z češtiny, s příkladem se mohou setkat časem v prověrce.
Pak bych chtěla ještě připomenout rodičům, aby učebnice vzadu dětem podepsali. Stále hledáme „čí to je“ 🙂 Prosila jsem vás o to už v září, ale bohužel, někteří si ještě nenašli čas.
Stejně tak, když kouknu do sešitu dítěti a hned na první stránce mu chybí dopsat domácí úkol někdy ze září, vidím, že si nesednete každý den s dítětem a neproberete všechny sešity, neprokonzultujete s dítětem, co se ve škole odehrálo, co jsme se učili. Chápu, že času nemáte všichni nazbyt, ale pořád se jedná o vaše děti, které si vaši pozornost zaslouží. Trochu jsem si tady posteskla, ale cítila jsem to jako nutné. Doufám, že mně to odpustíte a vyšetříte si trochu více času na své dítě.