Prosím, aby děti denně čipovaly.
Začínají být velké rozdíly mezi dětmi ve čtení. Sami jste si asi všimli, že jsem začala známkovat čtení s porozuměním. Je to hodně důležité, aby děti čtenému rozuměly. Zajímavé je, že i děti, které čtou plynule a výrazně, na otázku z textu neodpoví, protože jsou nesoustředěné a text nevnímají. To, že děti někdy nevnímají co říkám, se potvrdilo v týdnu, kdy jsem poslala několik chlapců do sborovny pro svačinu, ale oni přinesli svačinu, ale byla to svačina druháků, kteří ji měli připravenou na chodbě. Z tak jednoduchého příkazu si kluci zapamatovali jen přinést svačinu. 🙂 I diktáty má většina dětí bez chyby. Trénujte s dětmi rozklad slova. Vy říkáte l-a-v-i-c-e. A děti řeknou lavice. Nebo děti slova dělí a vy říkáte celé slovo. Právě při psaní diktátů to dětem pomáhá. Při skupinové práci dávám dětem úkoly i s písmeny, které jsme ještě neprobírali a jde jim to moc pěkně. Řekla bych, že všichni už znají všechna písmena. Vliv na to měla určitě i písnička , kterou děti zpívaly na slavnosti Slabikáře.
Matematika nám jde zjevně lépe. Hodina je pestrá, zábavná, děti počítají rychle a baví je to. Samozřejmě jsou ještě tací, kteří bez prstů nepočítají. Začínáme dělat slovní úlohy, které si děti samy musí přečíst. Zatím si je nejprve čteme společně, pak je ještě přečtu já sama a pak už si děti musí poradit samy. Zatím si děti vedly bravurně, skoro všichni měli jedničku, ale bylo tady několik dětí, které jsem neklasifikovala, nevěděly si rady.
Při TV /náš nejoblíbenější předmět/, jsme šplhali. Chtěla bych pochválit Emičku, Filipa, Kryštofa, Davida a Jirku K. Šikulky. 🙂 Dopíšu v pondělí. Krásně šplhali, měli správně nastavené nohy a přitahovali se rukama.